BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

welcom2


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, February 1, 2011

sanggup di tinggalkan atau meninggalkan

asalmkm kengkwn
rini nak berkongsi cikit nie....
korang sanggup x di tinggalkan?

kalu ade orang kate sanggup tu
maksud ade la yang putus kat mane2 tu...
mesti lah tak kan?

tapi kalu korang dalam keadaan berbelah bagi? 
ane yang korang pilih?

situasi pertama.......

korang belum solat zohor....
waktu asar dah dekat
tapi masalahnyer korang nak balik...
kalu korang tunggu situ untuk solat bas akan jalan
tapi kalu korang nek bas korang akan terlepas waktu solat zohor korang
mane yang korang nak pilih?
solat atau bas?

situasi kedua..........

korang ade 2 orang bf
tapi korang perlu pilih 1 untuk berkahwin
first pakwe yang amat ensem kacak, bergaya n kaya
tapi perangai macam hantu...
suke ajak korang buat maksiat.......
korang sanggup meninggalkan dia 
or korang xsanggup ditinggalkan dia??????
yang sorang lagi , 
hidup penuh rendah diri tawaduq n xde la kaye sangat
selalu ajak korang wat kebaikan
mane yang korang pilih???

antara 2 2 situasi tu....
mane yang korang pilih?
solat? bas ? pemuda first atau second?

semua tu dah ade terbentang di depan mata
cuma jawapan bergantung pada ape yang korang buat...
korang pikirkan lah

jika anda pilih?



bas....
Masya Allah , sesungguhnya anda adalah orang yang amat rugi
kerana waktu solat tu jika tertinggal tak sama dengan 
berjuta kali korang qadaq pn xsame nilainyer
apatah lagi meninggalkannyer

solat....
sudah tentu anda begitu beruntung...
jangan risau pasal kenderaan tu
sejauh mana bas tu tinggalkan anda...
Allah tak kan pernah tinggalkan hambanya
Allah akan mewujudkan berjuta cara untuk anda balik...
Allah maha mengatur segalanya....


lelaki first...
kekayaan n rupa paras tu sementara...
kelebihan yang ada pada dia merupakan bala untuk anda...
pikirkan la


lelaki second...
kemiskinan itu boleh di ubah
bahkan Allah boleh melipat gandakan
rezekinya....
maka jangan teragak2 untuk memilihnya...

ingat lah... lebih bek ditinggalkan 
oleh sesuatu daripada
anda di tinggalkan ALLAH
pilihla sebaiknyer

P/S: eya harap u all leh paham pe yang eya sampaikan... chill beb...

11 Si Sembang:

sang pemuja said...

gud!

Eya Si Mawar Merah said...

thanx a lot.. eya harap orang akan dapat pe yang eya cube sampaikan

khai said...

suke baca.
mane dapat?
pengalaman ke rekaan?

Eya Si Mawar Merah said...

pengalaman dan pemerhatian eya
terhadap pe yang berlaku sekeliling eya..awk ade blog?

khai said...

tada, suka baca blog orang ja

Eya Si Mawar Merah said...

owh but thanx 4 support

khai said...

okey, never mind.
ur blog ar good 4 soul..
buat sy berfikir...
teruskanlah.. walaupn simple tapi ada makna

Eya Si Mawar Merah said...

thax again ..
eya harap orang boleh terima cara penulisan n cara eya nak sampaikan sesuatu.. bagus la kalu awk fikir cara positif

Anonymous said...

celoteh yang elok ibarat teh
harap teha boleh kembangkan lagi idea teha. i know u can do it more

lin said...

lin tertarik dengan gaya penulisan awk? penah ade novel ke?

Eya Si Mawar Merah said...

lin: ye penah.. y?

anonymous: thanx.. best perumpamaan tu

There was an error in this gadget